Official dealer since 1984
Sales, Service & Heritage Centre
Antwerp & Tisselt
    Sales, Service & Heritage Centre:
    Aston Martin Michiels

    Showroom:
    Aston Martin Michiels Antwerp

    © 2011 Dev. by IDcreation

    Blog

     

    Granclassicgp Antwerpen

    Een volledig vergeten stukje autosportgeschiedenis…

     In 1938 en 1939 was Antwerpen het toneel van zijn eigen Grand Prix, de voorloper van de tegenwoordig gekende F1. Op de Linkeroever van de Scheldestad streden de vooroorlogse bolides met elkaar op een parcours van 6 km met namen als Mazaud, Farina en Levegh achter het stuur. En er stonden echte juweeltjes als Bugatti, Delage en natuurlijk… Aston Martin aan de start.  Zo stond Edmond Hertzberger, de enige Nederlander die voor Wereldoorlog II een Grand Prix wist te winnen, zijn mannetje in een 2-liter Aston Martin.

    Een nakende oorlog stond de organisatoren, RACB en RACA, in de weg om hun mooie wedstrijd verder uit te bouwen.  In 1954 werd nog een poging ondernomen om een Formule 3 wedstrijd te organiseren maar het bleef ook bij die ene poging.

    Granclassicgp Antwerpen brengt in samenwerking met Aston Martin Michiels dit vergeten stuk autosport terug tot leven als regelmatigheids wedstrijd.

    Op 19 en 20 juli 2014 komen 200  unieke historische wagens naar Antwerpen.

    Een absoluut hoogtepunt is het afgesloten parcours van 1,9 km rondom het MAS dat de originele wedstrijd terug doet herleven en waar zelden geziene wagens de geschiedenis eer zullen aandoen. Mocht u nog een Aston Martin uit deze periode in uw bezit hebben, bent u steeds welkom.

    Stoffige vondst…

     
     
    Het bedrijf Lagonda Engineering Co. werd in 1906 opgericht door de Amerikaanse ondernemer Wilbur Gunn, in het Engelse Staines(Middlesex). Het bedrijf is vernoemd naar Lagonda Creek, in de buurt van Springfield Ohio , Wilbur ‘s geboortestad in de VS.
    Het bedrijf werd in 1947 verkocht aan David Brown, die het bij het door hem gekochte Aston Martin voegde.
    Deze zeldzame Lagonda Hooper, 2-deurs sedan uit 1939 is na 13 jaar van onder het stof gehaald. Deze week, 12 april, gaat de wagen onder de hamer tijdens de Silverstone Restauration Show Sale.   Het veilinghuis ging dan ook opzoek naar de boeiende  geschiedenis van dit pièce unique…
    De prachtige Lagonda V12 werd oorspronkelijk speciaal gebouwd voor de vrouw van de eigenaar van Hooper Bodies Ltd, een erg
    bekende koetsenbouwer uit die tijd. De wagen werd vanwege het uitbreken van de oorlog al gauw geparkeerd tot deze uiteindelijk
    verkocht werd in maart 1952 (meterstand 19 266 miles) aan de heer Harry Ellard.
    Deze Midlands ondernemer was een groot verzamelaar van klassieke auto’s waaronder 6 Lagonda’s.  Ellard stond bekend om steeds met de nieuwste auto’s te rijden. Bovendien reed hij zelden langer dan een jaar met dezelfde wagen en stapte hij niet meer achter het stuur van zodra een wagen de eerste  tekenen van (vaak kleine) mechanische problemen vertoonde . Na zijn dood werd zijn collectie van ongeveer 40 wagens uiteindelijk verkocht op een veiling in 1984.  De unieke Lagonda hooper, die ook op de cover van de veilingbrochure stond, werd in de catalogus toen omschreven als ” over het algemeen zeer goed ‘.
    De toenmalige nieuwe eigenaar , Don Williams , was tot 2001 de trotse bezitter tot de Lagonda in handen kwam van de huidige eigenaar .  Deze uiterst zeldzame en zeer hoog aangeschreven, matching numbers, originele lagonda vereist nu een complete restauratie .
    Heb je interesse in een heritage Aston Martin, aarzel dan niet contact met ons op te nemen. Aston Martin Michiels is het enige officiële Aston Martin Heritage Centre in België.
    Meer foto’s vind je op onze Facebookpagina.

    Geschiedenis in beeld

    Afgelopen autosalon was er niet alleen massale belangstelling voor de Rapide S, Vanquish Volante en V12 Vantage S, ook de Aston Martin Timeline kon op heel wat positieve reacties rekenen. Deze timeline geeft de 100jarige geschiedenis van Aston Martin weer, van de de Coal Scuttle tot de Vanquish Volante. Onderaan de tijdlijn vindt u de belangrijkste highlights terug uit de geschiedenis van Aston Martin.

    Omdat de vraag zo groot was tijdens het autosalon bieden wij een iets kleinere (5m) timeline aan voor €250 (ex.) . De tijdlijn is zelfklevend en bestaat uit bubble free vinyl. U kan uw bestelling plaatsen tot 30/04/2014 door een mailtje (met uw gegevens) te sturen naar boutique@astonmartinmichiels.be

    Aston Martin Timeline

    Aston Martin V8 Vantage N430

    V8 Vantage N430

     

    Aston Martin heeft een lange geschiedenis wat “special editions” betreft. Tijdens het afgelopen autosalon van Genève werden de 2 nieuwste “special editions” aan het grote publiek voorgesteld, de DB9 Carbon Black & Carbon White edition en de V8 Vantage N430.

    De Vantage N430 heeft qua looks heel wat gelijkenissen met de CC100 Speedster en wat het  vermogen betreft, is hij met zijn 436 PK  identiek aan de V8 Vantage S. De topsnelheid van de V8 Vantage N430 ligt op 305 km/u , 0-100 km/u gaat in 4,8 seconden. Standaard is hij uitgerust met een manuele zes versnellingsbak maar u kan ook voor een zeventraps Sportshift gaan.

    De nieuwste telg uit de Vantage reeks is een 20kg lichter dan de Vantage S. Hij verloor “de kilootjes” door zetels die uit kevlar en koolstofvezel bestaan te gebruiken en ook van de velgen werd er wat afgesnoept.

     

    Binnenin de N430 verwent Aston Martin u met een mix van race en luxe-materialen om een verfijnd interieur te creëren.

    Gallerij

    Meer info: antwerp@astonmartinmichiels.be

    Alles kan…

    Vanaf april 2014 kan je rondrijden met een gepersonaliseerde nummerplaat die niet meer beperkt is tot de klassieke combinatie van 3 letters en 3 cijfers. Sinds de invoering van de Europese nummerplaat beginnen de gepersonaliseerde nummerplaten tot op de dag vandaag met het cijfer 9.  Blijkbaar vonden heel wat mensen de negen storend want de aanvraag voor deze unieke platen daalde fors en dat zagen ze bij de DIV ook aan de bijhorende inkomsten.

    Volgende maand is dus alles mogelijk of toch bijna alles… zolang er maar maximaal 8 karakters (cijfers & letters) op de nummerplaat staan. Tekens, namen van politieke partijen, scheldwoorden en racistische termen zijn niet toegelaten. Nadat je je creativiteit de vrije loop hebt laten gaan,  1000 euro betaalde, beslist het DIV nog wel steeds of ze uw “creatie” al dan niet aanvaarden. 

    Wij hebben alvast onze nummerplaat samengesteld!

    -->